Osrednjo cev smo trdnostono kontrolirali na
statiko in na utrujanje. Celoten preracun je izveden s pomocjo
programa Mathcad in je v celoti predstavljen v internem
porocilu [4]. V tem delu je predstavljen potek reševanja z
ustreznimi rezultati.
Kontrola osrednje cevi je narejena za primer, ko je obremenitev na kolesu najvecja (poglavje 5.2).
Ravnotezne enacbe:
Vsota vseh sil in momentov v posamezni smeri mora biti enaka nic:
Oblika prereza in potek napetosti je prikazan na sliki 5.4. V prerezu se pojavljata dve vrsti napetosti [10]:
Napetosti zaradi natega oz. tlaka
Napetost zaradi striga
Znotraj vsakega prereza moramo poiskati tocko oz. vlakno, ki je najbolj obremenjeno.
V tej tocki hkrati nastopajo najvecje normalne napetosti
zaradi osne sile in upogibnega momenta .
V tej tocki hkrati nastopajo najvecje normalne napetosti
zaradi osne sile in upogibnega momenta .
Najprej dolocimo dopustno napetost za staticno
obremenitev:
Dopustna napetost v primeru, da imamo prvi obremenitveni
primer () in jeklo S 355 (
) znaša:
Za upoštevanje vpliva tangencialne napetosti uporabimo
Misesovo porušitveno hipotezo [10]:
Pri kontroli na statiko je pomembno, da je dopustna napetost
vecja oz. enaka od primerjalne:
V tabeli 5.1 so prikazane primerjalne
napetosti za osrednjo cev.
Pri kontroli na utrujanje je potrebno za vsako tocko prereza
dolociti minimalno in maksimalno napetost, iz katerih
izracunamo razmerje napetosti:
Dinamicno dopustno napetost za normalne napetost
izracunamo po enacbi 5.15:
Podobno dolocimo še dinamicno dopustno napetost za
tangencialno napetost:
Trdnostna ustreznost glede na utrujanje je podana s
koeficientom , katerega vrednost mora biti manša od 1
() in ga izracunamo po enacbi 5.17
|t:=:t=:t=:t| OSREDNJA CEV | Mesto A | Mesto B |
||=|=|=|| Razmerje normalnih napetosti [-] | -0.27 | -1 |
||-|-|-|| Dopustna norm. napetost [ ] | 169.36 | 120 |
||-|-|-|| Razmerje tangencialnih napetosti [-] | -1 | -1 |
||-|-|-|| Dopustna tang. napetost [ ] | 84.85 | 84.85 |
||-|-|-|| Koeficient [-] | 0.602 | 0.482 |
|b:=:b=:b=:b| |