next up previous contents
Next: 7. Zakljuèek Up: Prikaz elementov na ekranu Previous: Brisanje elementov z zaslona

Tehnika prikazovanja z metodo Z-buffer

 

Tehnika prikazovanja s pomoèjo metode Z-buffer se uporablja pri prikazovanju teles s skrivanjem robov in pri prikazovanju senèenih teles. Uporablja se za doloèevanje elementov, ki se izri¹ejo. Metoda temelji na tem, da se vidijo le tisti elementi, ki imajo najveèje vrednosti z koordinate karakteristiène toèke. V ta namem se seznam elementov za prikaz razvrsti po nara¹èajoèih z koordinatah karakteristiènih toèk posameznega elementa. Tabela 6.2 prikazuje karakteristiène toèke posameznega elementa.

 

element kakatreristièna toèka
èrta sredina èrte
toèka vrivna toèka
tekst vrivna toèka teksta
ploskvica preseèi¹èe obeh diagonal
Tabela 6.2: Karakteristiène toèke elementov

 

Pred vsakim risanjem, pri katerem so bile upo¹tevane transformacije, se Z-buffer napolni z novo izraèunanimi podatki. Za vsak element v Z-bufferju izraèuna karakteristièno toèko (slika 6.25, toèki tex2html_wrap_inline4924 in tex2html_wrap_inline4926 ) in (v primeru, da je element ploskvica) normalo na ploskvico. Z-buffer se nato razvrsti po nara¹èajoèih vrednostih koordinate Z karakteristiène toèke (slika 6.25, koordinati tex2html_wrap_inline4928 in tex2html_wrap_inline4930 ) . Risanje se priène pri elementih z najmanj¹o vrednostjo z koordinate karakteristiène toèke. V primeru, da je element ploskvica, se nari¹e le v primeru, da je normala na ploskvico pozitivna. Ploskvice z negativno normalo so obrnjene stran od mesta pogleda in se nikoli ne vidijo.

   figure1886
Slika 6.25: Pojasnitev metode Z-buffer



Janez KREK
Fri Jul 5 12:10:59 METDST 1996