Tehnika prikazovanja s pomoèjo metode Z-buffer se uporablja pri prikazovanju teles s skrivanjem robov in pri prikazovanju senèenih teles. Uporablja se za doloèevanje elementov, ki se izri¹ejo. Metoda temelji na tem, da se vidijo le tisti elementi, ki imajo najveèje vrednosti z koordinate karakteristiène toèke. V ta namem se seznam elementov za prikaz razvrsti po nara¹èajoèih z koordinatah karakteristiènih toèk posameznega elementa. Tabela 6.2 prikazuje karakteristiène toèke posameznega elementa.
element | kakatreristièna toèka |
èrta | sredina èrte |
toèka | vrivna toèka |
tekst | vrivna toèka teksta |
ploskvica | preseèi¹èe obeh diagonal |
Pred vsakim risanjem, pri katerem so bile upo¹tevane transformacije, se Z-buffer napolni z novo izraèunanimi podatki. Za vsak element v Z-bufferju izraèuna karakteristièno toèko (slika 6.25, toèki in ) in (v primeru, da je element ploskvica) normalo na ploskvico. Z-buffer se nato razvrsti po nara¹èajoèih vrednostih koordinate Z karakteristiène toèke (slika 6.25, koordinati in ) . Risanje se priène pri elementih z najmanj¹o vrednostjo z koordinate karakteristiène toèke. V primeru, da je element ploskvica, se nari¹e le v primeru, da je normala na ploskvico pozitivna. Ploskvice z negativno normalo so obrnjene stran od mesta pogleda in se nikoli ne vidijo.
Slika 6.25: Pojasnitev metode Z-buffer