Next: Obdelava vhodnih podatkov
Up: 6.3 Jedro modelirnika
Previous: Druga faza
Popis geometrijskih podatkov v predstavitvi z mejami temelji na
krivuljah in povr¹inah NURBS (glej poglavje
5). Prvotna knji¾nica je delo
W. T. Hewitta. Knji¾nica, ki sem jo vgradil v modelirnik je bila
razvita v Manchester Computing Centre, Computer Graphics Unit.
Knji¾nica vsebuje funkcije za naslednja opravila:
- gradnja krivulj in povr¹in NURBS
- gradnja likov, narejenih na osnovi knji¾nice: kvadrat,
trikotnik, krog, kro¾ni lok, lomljenka (polyline)
- gradnja primitivov, narejenih na osnovi knji¾nice: krogla,
valj, torus
- spreminjanje stopnje NURBS-a
- interpolacija NURBS-a skozi podane toèke
- doloèitev koordinate toèke na NURBS-u pri neki vrednosti
parametra u
- razdelitev NURBS-a na dva dela pri poljubni vrednosti parametra
u
- gradnja izvleèenih ploskev ali teles (extrude)
- gradnja vrtenin (revolve)
- transpozicija NURBS-a. Notranja struktura NURBS-a in podatki so
shranjeni tako, kot bi zamenjal koordinatni osi (koordinata x se
spremeni v y in obratno)
- transformacije podatkov NURBS-a
Zapis geometrijskih podatkov primitivov z uporabo knji¾nice
NURBS-ov je tesno povezan s predstavitvijo z mejami. Slika
6.11 shematsko prikazuje gradnjo kocke z
uporabo funkcij iz knji¾nice NURBS-ov. Celotna programska koda je
napisana v dodatku B.2.
Slika 6.11: Shematski prikaz gradnje kocke s knji¾nico NURBS-ov
Strukture, ki jih uporablja knji¾nica NURBS-ov so prikazane v
poglavju B.1.
Janez KREK
Fri Jul 5 12:10:59 METDST 1996