PROGRAMIRANJE S KNJIŽNICO PEXLIB

Predgovor

PEXlib je programska knjižnica za 3D grafiko. Je najnižji nivo in najbolj direkten vmesnik za risanje 3D slik v sistemu X Windows. Poleg tega je široko in prosto dostopen ter uèinkovit vmesnik, ki je podprt s strani mnogih delovnih postaj in je priljubljena možnost za grafièni vmesnik in 3D aplikacije. Knjižnico PEXlib je zasnoval konzorcij X za podporo protokolu PEX, ki je razširitev protokola X. Je praktièno standard v okolju X in se nenehno razvija. S strani konzorcija X je naèrtovanih veè novih razširitev.

PEXlib je namenjen za grafiène aplikacije kot standardni vmesnik za veliko grafiènih izhodnih naprav. Z uporabo PEXlib grafièni del aplikacije lahko pošlje enak signal zaslonu ali katerikoli napravi, ki podpira protokol PEX. Ob uporabi razliènih grafiènih naprav nam ni potrebno za vsako od njih pisati loèenih modulov .

Grafiène zaslone lahko poganjamo preko mreže. Program, ki je zagnan na enem stroju, lahko riše 3D slike na kateremkoli stroju s strežnikom, ki prepoznava protokol PEX.

Knjižnica PEXlib vsebuje preko 200 funkcij. Vsaka med njimi izvršuje posebno nalogo, kot je npr. kreiranje primitivov, nastavljanje lastnosti ali kontrola zaslona. PEXlib lahko podpira enostavne aplikacije, ki potrebujejo samo risanje èrt, ali visoko razvite aplikacije, ki potrebujejo osvetlevanje in senèenje. Veliko funkcij PEXlib zahteva funkcije, ki omogoèajo doloèitev položaja izhodne naprave ali ponovno klicanje nekje prej doloèenih nastavitev v programu.

Knjižnica PEXlib je prosto dostopna s strani X konzorcija, ki ponuja preprosto izvedbo in jo veèina prodajalcev uporablja kot osnovo za lastno izvedbo.